Într-un studiu realizat de Assessing Personality Using Body Odor: Differences Between Children and Adults 2013, se spune că mirosul completeză perfect simțul vizual și pe cel auditiv contribuind la prima impresie în interacțiunile umane ca și în cele legate de un produs sau o locație anume.

S-a ajuns la concluzia că dintre toate cele cinci simțuri, mirosul are o putere fantastică asupra psihicului nostru. Acesta ne poate purta în trecut declanșând amintiri clare sau ne poate influența capacitatea de a decide.

Psychology Today spune că într-un magazin de pijamale pentru femei un miros floral, dulce, a făcut să crească vânzările dar și prețul pe care clienții au fost dispuși să îl plătească, pentru că la nivel subliminal, parfumul folosit, a sugerat o mai bună calitate a produselor.

Psihologul Will Andrews spune că suntem atrași de mirosurile familiare. Bărbații cu precădere de cele florale pentru că doamnelor le plac florile și denotă feminitate. Acesta este și motivul pentru care 65% dintre parfumurile pentru femei au note florale.

Femeile sunt atrase de cele de patchouli și santal, cele condimentate, pentru că bărbatul pare mai atractiv folosind asemenea arome.

Din ce în ce mai multe magazine de retail folosesc parfumuri ambientale, în special aromele de citrice, pentru a induce clienților o anumită stare sau pentru a-i face să petreacă mai mult timp în spațiul comercial și să cheltuie mai mult.

Simțul mirosului este încă subiect de studiu pentru psihologi din punct de vedere al efectului pe care acesta îl are atât asupra percepției noastre, cât și asupra comportamentului uman.

 

Arhiva

Support Chat Online