Fiindcă între miros, memorie și sistemul limbic există o legătură foarte puternică, acesta ne influențează în a determina lucruri care depășesc o simplă descriere. De cele mai multe ori nu spunem doar dacă un miros este plăcut sau neplăcut, ci îl asociem cu amintiri, cu dorințe sau pofte, acesta având o influență chiar și asupra voinței noastre prin faptul că ne îndeamnă la acțiune. Fie că este vorba de a te mobiliza să faci o prăjitură, să părăsești un loc fiindcă are un miros dezagreabil, sau chiar să zăbovești mai mult într-un magazin.

            Mirosul ne înconjoară chiar și atunci când nu îl sesizăm conștient, de cele mai multe ori atrăgându-ne atenția doar dacă este puternic și ne declanșează o reacție, poftă sau amintire, sau extrem de neplăcut, aproape stârnind reacții viscerale de dezgust. În casele noastre, spațiul cel mai important pentru a fi gândit ca un spațiu parfumat este baia. Nevoia ca o baie să miroasă frumos este dată de importanța igienei pentru noi, iar mirosurile neplăcute sunt asociate cu boli, bacterii și microbi.

            Dacă la nivel personal mirosul este atât de prezent în viețile noastre, este absolut firesc ca și afacerile orientate către relațiile cu publicul sau vânzări să se îngrijească în a ne oferi o experiență cât mai plăcută, în beneficiul afacerilor dar și a confortului clienților. În ciuda faptului că unii asociază marketingul senzorial un soi de manipulare, adevărul este că dacă intrăm într-un magazin ne dorim ca acesta să miroasă plăcut, la fel de mult cum ne dorim ca vânzătoarea să ne zâmbească și trateze respectuos. Nici aceasta nu tratează cu curtoazie clienții doar pentru că așa simte, ci pentru că scopul ei este să vândă. La fel este și marketingul senzorial. Un magazin ce folosește parfumuri ambientale, chiar dacă are ca scop ultim să determine clienții spre a cumpăra produse, dorește în primul rând să ne facă experiența plăcută.

            Un exemplu în acest sens sunt cabinetele medicale care folosesc tot mai mult parfumurile ambientale în sălile de așteptare pentru a-i calma, pentru a inspira răbdare pacienților și a crește frecvența vizitelor. Băncile se folosesc de mirosuri pentru a reduce sentimentul duratei de așteptare și a crește satisfacția clienților. În birouri parfumurile servesc scopului de a crește productivitatea și satisfacția față de locul de muncă. Centrele pentru vârstnici pentru a calma vizitele emoționante și a reduce stresul rezidenților.

            Toate acestea sunt până la urmă un fel de a te apropia de clienți sau pacienți și implică un respect și un nivel de a te gândi la toate modalitățile prin care poți să facă experiența clienților tăi cât mai plăcută. În acest fel, char dacă nu vinzi, măcar ai lăsat o impresie plăcută și crești șansele unei reveniri sau recomandări. 

Arhiva

Support Chat Online