Există aparent o diferenţă fină între brandurile de lux şi brandurile scumpe. Şi totuşi nu-i atât de fină pe cât ar părea.

Vestitul producător de parfumuri de lux, Roja Dove, spunea că diferenţa vine din atitudine: “Pentru mine un produs de lux este un produs în care cel care l-a creat s-a străduit să facă totul cât a putut de bine, fără compromisuri, fără artificii.”

Și totuși sunt mult mai multi factori care fac diferenţa.

Primul este PREŢUL

Un preţ mare este justificat de extraopţiuni faţă de brandul obişnuit, pe când la brandul de lux pretul depăşeşte cu mult valoarea funcţională a produsului, acţionând ca un instrument de selecţie, care limitează accesul la marcă.

Al doilea este PUBLICUL ŢINTĂ, cui se adresează produsul

Brandurile scumpe se adresează unui segment larg de consumatori. Practic oricine poate justifica raţional şi financiar beneficiile adăugate de acces la marcă versus brandurile de lux care se adresează unui segment îngust de consumatori. Doar un mic procent din populaţia generală îşi poate permite un anume brand.

O altă diferenţă este dată de CANALELE DE DISTRIBUŢIE

Brandurile scumpe au o paletă largă de canale: magazine corporative, catalog online, comercianţii cu amănuntul independenţi, etc. pe când cele de lux sunt foarte selective şi fac distribuţia aproape exclusiv printr-un canal corporativ pe care îl deţin (Au lanţ de magazine proprii).

Felul în care este COMUNICAT brandul este iar un factor diferenţiator

Brandurile obişnuite comunică în masă, scopul fiind acela de a informa şi de a crea o preferinţă de brand, apelând la emoţie. Comunicarea brandurilor de lux este selectivă, scopul fiind acela de a educa, în loc să informeze.

În ce priveşte PRODUCŢIA produsului de nişă şi aici sunt diferenţe evidente

Pentru mărcile scumpe producţia se face în masă scopul fiind acela de a produce cât mai mult profit posibil motiv pentru care ţara de fabricaţie nu este importantă în decizia de cumpărare Au de asemenea mai multe segmente ţintă.

Mărcile de lux sunt lucrate manual segmentul de producţie fiind foarte îngust şi este parte a mitului de brand. De obicei se produce un produs pilot şi doar câteva variante. Se urmăreşte scăderea costurilor de fabricare prin căutarea facilităţilor de producţie. Ţara de fabricaţie este foarte importantă în decizia de cumpărare.

O diferență majoră o face LIVRAREA produsului

Pentru brandurile scumpe livrarea se face imediat, clienţii nefiind dispuşi să aştepte. În cazul mărcilor de lux există o perioadă de timp de aşteptare în care clientul aşteaptă ca produsul să fie creat si fabricat manual, uneori personalizat pentru el, ceea ce contribuie la experienţa generală de lux.

 

Arhiva

Support Chat Online