De ce este atat de important MIROSUL?

    De cele mai multe ori, in viata de zi cu zi nu dam atentie simtului mirosului bazandu-ne doar pe vaz si auz. Desi nu ne dam seama simtul mirosului joaca un rol foarte important in actiunile noastre de zi cu zi. La detectarea unui miros, neuronii olfactivi din partea de sus a nasului genereaza un impuls catre creier prin intermediul nervului olfactiv. Partea creierului la care ajunge prima data impulsul se numeste bulb olfactiv, care proceseaza semnalul si apoi transmite informatiile despre miros celorlalte parti conectate la aceasta denumite sistem limbic. Sistemul limbic cuprinde un set de structuri din creier care conform oamenilor de stiinta joaca un rol important in controlarea starii de spirit, a memoriei, comportamentului si emotiilor.

    Simtul mirosului este strans legat de memorie, probabil mai mult decat oricare dintre celelalte simturi ale noastre. Un om cu simt olfactiv dezvoltat poate fi capabil sa se gandeasca la mirosuri care evoca anumite amintiri. De exemplu, mirosul unei livezi inflorite poate aminti de un picnic din copilarie. Acest lucru se intampla de cele mai multe ori spontan, mirosul actioneaza ca un declansator amintind un eveniment sau o experienta demult uitata.

   Pe langa faptul ca este cel mai strans legat de memorie, mirosul este de asemenea extrem de emotiv. Industria parfumurilor este construita in jurul acesei legaturi, parfumierii dezvoltand in permanenta arome ce incearca sa transmita o gama larga de emotii si sentimente: de la dorinta la putere, vitalitate si relaxare. La un nivel mai personal, mirosul este extrem de important atunci cand vine vorba de atractie intre doua persoane. Cercetatorii au descoperit ca mirosul corpului unei persoane ne ajuta in mod inconstient sa ne alegem partenerul.

    Industria parfumiera este acum mai mare ca oricand si nu se limiteaza doar la vanzarea cu amanuntul a parfumurilor. Parfumurile se adauga in zilele noastre mai multor produse deoarece ne fac sa ne simtim bine. Daca ne simtim bine atunci cand cumparam un produs se presupune ca vom continua sa il cumparam. Acesta este motivul pentru care mai multe companii adauga parfum la produsele lor cum ar fi sapun, tigari, detergent. Chiar si cei din industria alimentara utilizeaza parfumuri cunoscute sub denumirea de arome sau potentiatori de arome. Mirosul a devenit tot mai important pentru noi si ca urmare industria a raspuns la aceste cereri.

 

 

Support Chat Online