Tania Sanchez, co-autoarea cărții “Parfumul: Un ghid de la A la Z”, a observat la un moment dat că întrebarea pe care o pun cel mai des femeile când caută un parfum este aceasta: “Ce miros înnebunește bărbații?”. Răspunsul pe care îl dă tot scriitoarea este irevocabil: mirosul de bacon.

Probabil că acesta a fost gândul care i-a determinat pe cei de la Burger King să-și lanseze în 2008 prima ediție limitată de parfumuri: “Flame”. Parfumurile au fost disponibile doar prin comandă online şi într-un singur magazin din New York. Conform echipei Burger King care a lucrat la această campanie de marketing, parfumul poate fi descris ca “mirosul seducției cu o notă de carne prăjită la foc mare”. În ciuda faptului că, în mod evident, parfumul nu promitea să fie un mare succes pe piața parfumurilor (probabil datorită faptului că mirosea a fast-food) Flame a reprezentat fără îndoială o mișcare bună de marketing din partea celor de la Burger King, fiind un cadou amuzant și având capacitatea de a deveni viral. În anul 2015, Burger King Japan a reluat aceasta strategie de marketing și a lansat în aprilie un parfum denumit “Flame Grilled”, pentru a celebra ziua Whopper-ului.

Într-o postare pe facebook, Pizza Hut Canada și-a întrebat fanii dacă le place mirosul din momentul în care deschid o cutie de pizza de la Pizza Hut și cum s-ar numi un parfum cu aceste arome. În urma succesului acestei postări echipa de marketing a decis crearea unei ediții limitate de 100 de parfumuri care au fost trimise celor care au dat cele mai bune răspunsuri. Parfumul Pizza Hut a fost descris ca având note puternice de aluat frământat de mână și proaspăt copt.

KFC nu s-a lăsat mai prejos și a lansat propriile lumânări parfumate. Echipa de marketing de la KFC Noua Zeelandă a creat această lumânare care miroase a pui prăjit şi aromatizat cu cele 11 ierburi și condimente secrete ale colonelului.

            Indiferent cât de neconvenționale sunt aceste idei de parfumuri, ele sunt aservite unui alt scop decât cel de a fi purtate sau de a ne aroma spațiul ambiental. Acestea nu vor avea probabil niciodată un succes pe scară largă ca și parfumuri, dar spun ceva despre puterea mirosurilor în construirea unui brand. Echipele de marketing care au gândit aceste strategii de promovare prin parfumuri au conștientizat cât de mult din puterea acestor lanțuri fast-food stă în atracția pe care mirosul fiecărui restaurant o exercită asupra consumatorilor.

Support Chat Online