Construirea unui brand cu rezonanță puternică în mintea consumatorilor

Mijloacelor ”tradiționale” de a crea un brand puternic li se adaugă strategii de marketing senzorial care reușesc ceea ce abordarea rațională nu permite: să apeleze la emoțiile consumatorilor, în așa fel încât aceștia să răspundă în mod automat, inconștient și visceral la un produs/ o marcă. Folosindu-se de simțul văzului, de auz, miros, atingere și gust, marketingul a atins un alt nivel de cunoaștere a nevoilor consumatorilor și în consecință încearcă să satisfacă aceste nevoi, pentru beneficiul amândurora. Serviciile hoteliere, restaurantele, cafenelele, spa-urile, toate business-urile de succes care se bazează pe servicii, și nu numai, se întrec în a încerca să-și cunoască clienții și să îi seducă oferindu-le o ambianță cât mai atrăgătoare din punct de vedere senzorial.

Percepția olfactivă este considerată ca fiind cea mai puternic legată de afectivitate și de memorie. Studiile arată că 75% din emoții ne sunt evocate de mirosuri. Din acest motiv sensibilitatea și puterea acestui simț au devenit un factor important în crearea unor experiențe de neuitat pentru consumatori.

Singapore Airlines a fost printre cei care au folosit noile strategii de marketing olfactiv cu foarte mult succes. Aceştia au folosit un parfum creat special cu acest scop, Stefan Floridian Waters. Aroma se simțea pe uniforma personalului şi inunda toate avioanele Singapore Airlines, devenind ceva distinct şi unic care reprezenta brandul acestei linii aeriene, marca sa înregistrată.

Parfumul se întipărește în memoria noastră mai puternic decât alți stimuli senzoriali și poate ajunge să poarte în mod inconștient greutatea semnăturii unui brand. Iar acest lucru îl face pe client să revină în căutarea… experienței pierdute.

Arhiva

Support Chat Online